Sevilla

Sevilla tiene un color especial Sevilla sigue teniendo su duende, me sigue oliendo a azahar, me gusta estar con su gente…

Sevilla je res nekaj posebnega. Špansko mesto, ki leži precej v notranjosti Andaluzije in je hkrati njena prestolnica, ki pa ne leži ob morju a hkrati privablja mnoge. Že skozi celotno zgodovino. Od Mavrov, do Arabcev pa krščanskih kraljev Isabele in Fernanda. Zakaj je bila zgodovinsko tako pomembna? Zaradi njene plovne reke Guadalquivir (velika reka), ki je dopuščala pomorščakom priti v notranjost Španije in prinašati takšne in drugačne dobrine. Še danes ima Sevilla eno prav posebno energijo in prijetno atmosfero. Pravijo, da je najbolje se tja podati spomladi, ko cvetijo pomarančevci ali pa jeseni, ko ni več tako vroče. Naj povem, da sem jo sama obiskala 3x, in sicer pozimi, poleti in jeseni in je bila čudovite v vseh letnih časih. Poleti sem imela srečo, da ni bilo več kot 35° in ozračje je bilo precej suho, kar je pripomoglo k prijetnemu pohajkovanju po mestu. Po navadi se poletne temperature gibljejo okoli 40°C, kar Sevillo z obilo sončnimi dnevi uvršča med najbolj vroče evropsko mesto.

Ne glede v katerem letnem času jo boste obiskali pa ne pozabite na naslednje emblematične točke:

MESTNA KATEDRALA STOLNICA SV. MARIJE in stolp LA GIRALDA

Katedrala velja za največjo gotsko katedralo na svetu in je res prečudovita. Naj povem, da je še nisem obiskala znotraj, vendar mislim, da jo ob naslednjem obisku bom! Ponaša se namreč z grobnico Krištofa Kolumba (Cristobal Colón v španščini) in bogato okrasitvijo z zlatom. Vsakič ko krožim okoli katedrale, je vrsta strašanska in me vse skupaj mine. Moram enkrat vstati zgodaj in se odpraviti takoj v notranjost. Aja, pa stolp Giralda pri katedrali je veličasten. Najprej je bil minaret, sedaj pa je zvonik katedrale. Pod njim so drevesa pomarančevcev, ki ustvarjajo prav posebno vzdušje, od njega pa vodi tudi uličica Calle Mateos Gago, ki je polna barčkov in vzdušje je sproščeno.

REAL ALCÁZAR

Kraljeva palača. Še ena točka, ki je vredna obiska, a po navadi se gneča vije zelo daleč. Sama sem ga obiskala samo enkrat in je res krasen. Pravijo, da se najbolj splača priti ob 9h, torej eno uro pred uradnim odprtjem, saj že spuščajo notri obiskovalce in imaš Real Alcázar samo zase, kjer lahko občuduješ Patio de las DOncellas, bazenček, vodnjake, oboke, poslikave, pisane dekoracije, prečudovit vrt …

PLAZA DE AMÉRICA

Nahaja se na robu parka Maria Luiza, kjer se nahaja arheološki muzej in muzej neomudéjar ter kraljevi paviljon. Nisem zasledila na veliko blogih, da bi trg priporočali, pa vendar se meni zdi vreden omembe. Všeč bi je celoten trg, saj je vedno lično urejen. Daje vtis prestiža, kjer so zasajene visoke palme, v poletnih mesecih pa ga prekrasno krasijo vrtnice. Če se ravno sprehajaš po parku, se mi zdi vreden ogleda.

TORRE DEL ORO

Zlasti stolp ob veliki reki Guadalquivir je v svojem času služil kot opazovalni stolp in obramba na reki. (kot nekakšen svetilnik na morju). Sevilla je v času od 15. stoletja, torej od odkritja Amerika do 18. stoletja imela vodilno vlogo kot pristanišče za blago, ki je prihajalo iz Novega sveta v Evropo. Potem to vlogo prevzame obmorsko mesto Cádiz.

PLAZA DE ESPAÑA in PARK MARIE LUIZE

Moj naj naj naj najljubši del Seville. Tukaj se mi zdi, da lahko preživiš kar cel dan. Se sprehodiš po ogromnem trgu Plaza de España, ki je bil zgrajen 1928 ob odprtju Ibero-ameriške razstave. Trg se nahaja ob robu parka Maria Luiza. Kaj pravzaprav prestavlja celoten kompleks? Je ogromen polkrog s severnim in južnim stolpom. Po sredini je speljan jarek, ki je kot nekakšen potoček ter čez njega so speljani 4 mostovi, ki prestavljajo 4 starodavna kraljestva Španije. Po tem “potočku” se lahko zapeljete s čolnom, katerega najamete pri vhodu. V središču je vodnjak, levo in desno od vodnjaka pa so kot nekakšne niše, ki prestavljajo pokrajine v Španije po abecednem vrstnem redu. Okrašeni so z barvnimi ploščicami in lahko se ustaviš prav pri vsakem ter občuduješ to izjemno umetnino. Pod sredinskim obokom po navadi gruča plesalcev flamenka ob glasbi uprizarja pravi nastop. Pred vodnjakom pa so parkirane kočije, ki vas popeljejo po parku in naokoli po mestu.

METROPOL PARASOL

Ko se je začela ta lesena struktura graditi, je bilo kar nekaj pomislekov. Kmalu pa je postala pravi simbol Seville, ki privablja predvsem turiste. Slišali boste poimenovanje tudi Las Setas (goba), saj lesena konstrukcija spominja na obliko gobe. Če plačate 3€ vstopnine, se lahko z dvigalom povzpnete na vrh in se sprehodite po potki, ki vodi naokoli ter pri tem opazujete razglede na mesto Sevilla.

CASA DE PILATOS

Odkrila sem jo šele ob mojem zadnjem obisku Seville. Pa še to sem bila v njej samo eno uro, tisto zadnjo uro v ponedeljek, ko je vstopnina zastonj. Gneče ni bilo, bila sem pa navdušena nad mozaiki in prekrasnim vrtom.

Kaj je meni še fascinantno v Sevilli? Judovska četrt (barrio Judío) v Casco Antiguo in zgodbe, ki prihajajo iz tega dela Seville. Najbolj se mi je utrnila tista o Calle Vida, ki je v času pregona Judov ostala edina ulica, po kateri so lahko bežali, saj so bila to edina še odprta vrata na svobodo. Pa vsi majhni trgi, ki so vedno polni ljudi in bari ter restavracije, kjer ljudje pijejo vino tinto in uživajo ob tapasih in prijetnem druženju. Pa moda! Če malo opazujete ženske in moške, vsi so lepo oblečeni in urejeni, ne glede na del dneva. Res, meni zelo ljubo mesto in super izhodiščna točka za obisk še drugih magičnih mest Andaluzije (Córdoba, Málaga, Granada, …). Resnično upam, da me pot kmalu odpelje spet v te kraje 🙂